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post Apr 7, 2003 - 5:14 AM
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Can someone translate this for me...Im curious of what it says
http://www.turbocar.com.br/reportagens/Cel...lica/celica.htm

Este não é um carro que os preparadores preparam com freqüência.

O motor original, um 2.2 litros 16 válvulas, proporciona modestos 135 hps.


A decisão então foi a colocação de um kit Turbo.

Este modelo 1994 então passou a ser o projeto de seu dono que queria algo mais do que um carro comum. A idéia era ter um carro para ser dirigido diariamente, mas com um potencial para ver as pistas ocasionalmente.


Em 1997 começou o projeto. Molas Intrax, abaixaram o carro cerca de 4 cm, e é claro as rodas aro 17 (Konig Villan) com pneus Toyo 215/40 tambem foram utilizados.


Então foi a hora do motor. A decisão foi de usar um kit da Toyomoto, Miami FL, que possuía tudo para este motor.


A instalação inicial, foi simples; coletor, turbina, saída de escapamento... Inicialmente não foi colocado o intercooler.


Somente com este kit, a melhora já foi significativa, baixando o tempo original nos 400 metros de 16.9 segundos para 15.1 segundos a 150.4 km/h.


Isso sacrificou muito a embreagem original, que já teve que ser substituída 2 vezes.


Aí foi a hora do sistema de combustível ser melhorado. Outra bomba de combustível de Toyota Supra foi colocada bem como 2 bicos injetores suplementares. Também foi instalado um Turbo Timer para aumentar a vida da Turbina e um intercooler.

O escapamento original estava limitando a pressão do Turbo em 10 psi, então um escapamento todo em 3 polegadas foi feito.

Com a mudança do escapamento a pressão passou a subir para 20 psi rapidamente. Uma válvula de alívio HKS, bem como um controlador de pressão ( de dentro do carro ) foram instalados.

A taxa de compressão também teve que ser abaixada para permitir a maior pressão do Turbo. Uma junta de metal de 2 mm foi usada.


Com essas modificações o carro passou a fazer 13.2 segundos nos 400 metros com a velocidade de 174 km/h. Isto sem diferencial blocante.


A embreagem foi reforçada e o volante do motor aliviado.

Então foi a hora de uma turbina maior e a pressão regulada para 19 psi. Isto valeu o tempo de 12.50 segundos.


Com isso o objetivo foi atingido. Um carro que pode ser dirigido diariamente, econômico, e que bem gerenciado fornece 19 psi (1.3 kg) para os fins de semana. Belo projeto.




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post Apr 7, 2003 - 8:30 AM
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Tenchi

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Ah Portugese, very similar to spanish. I'll try my best...

QUOTE
This is not a car that the manufacture prepared frequently.

The original motor, a 2.2 liters 16 valves, provides a modest 135 hps. 

The decision then went to place a Turbo kit. 

This model, a 1994, became the project of its owner that will want somewhat more than a common car.  The idea was have a car to to be driven daily, but with a potential to see the trails occasionally. 

In 1997 the project began.  Intrax springs lowered the car around 4 cm, and is clear the wheels.(???) I put 17" (Konig Villan) wrapped in Toyo 215/40 tires. 

Then the time came for motor.  The decision was to use a kit from the Toyomoto, Meow FL, that posessed everything for this motor. 

The intial installation, was simple; collector, turbine, exit of exhaust..  Intially it the intercooler was not installed. 

Only with this kit, the improvement was significant, lowering the original time in the 400 meters of 16.9 seconds for 15.1 seconds to 150.4 km h. 

That sacrificed a lot the original clutch, that already had to be replaced 2 times. 

Then the time came for the system of fuel to be improved.  Another bomb of fuel of Toyota Supra was to put 2 beaks injetores you will need to  supplement.  Also a Turbo Timer was installed to increase the life from the Turbine and an intercooler. 

The original exhaust was limiting the pressure of the Turbo in 10 psi, so a 3 inch exhaust was done. 

With the change of the exhaust, the pressure go up to 20 psi quick.  A valve of relief HKS (blow-off?), as well as a pressure controller (adjusting boost levels-turbo timer?)(from inside the car) were installed. 

The rate of compression also had that to be lowered to permit to more boost.  A joint of metal (headgasket?) of 2 mm was used. 

With those modifications the car made a pass of 13.2 seconds in the 400 meters with the speed of 174 km h.  This without differential blocante(?). 

The clutch was reinforced and the steering wheel of the motor relieved. 

Then came time for a bigger turbine and the regular pressure of 19 psi.  This was worth the time of 12.50 seconds. 

With that the objective was reached.  A car that can be driven daily, economic, and that well gerenciado(?) supplies 19 psi (1.3 kg) for the ends of week.  Beautiful project.



Alright, I did my best and I used a translator of the internet to double check. There are still some words that I don't understand. Hope this helps.

This post has been edited by Tenchi: Apr 7, 2003 - 8:32 AM
post Apr 7, 2003 - 8:33 AM
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Thanks


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post Apr 7, 2003 - 9:23 AM
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rlan214



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gracias but u can always use altavista biggrin.gif


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